Spółdzielnia Mieszkaniowa "Śródmieście" w Łodzi

zadzwoń:

pracujemy:

pn, śr, czw, pt: 07:30–15:30 / wt: 10:00–18:00

Informacja o działaniach Zarządu i Rady Nadzorczej

Drodzy Mieszkańcy,

Minął miesiąc od czasu powołania nowej Rady Nadzorczej i nowego Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście”. Najwyższy zatem czas, żeby przedstawić Państwu informacje nt. naszych działań tym okresie.

Po analizie zastanej sytuacji najpilniejsze okazało się:

aktualizacja planów remontowych na rok 2019. Niestety, z założonych na ten rok prac nie wykonano prawie nic, poza bieżącymi naprawami. Problem jest o tyle ważny, że pozostały do końca roku praktycznie cztery miesiące. Nie da się w tym czasie wykonać prac, które miały być realizowane przez dwanaście miesięcy. Zaktualizowany plan prac remontowych znajdziecie Państwo na naszej stronie www. Największą przeszkodą w jego dotrzymaniu może się okazać znalezienie wykonawców. Trwa szczyt sezonu remontowego i firmy remontowo – budowlane mają już zajęte terminy. Ale nie ustajemy w poszukiwaniach,

analiza zasadności poczynionych w ostatnim roku wydatków, podpisanych umów i stanu dokumentacji. Tu niestety jest sporo zastrzeżeń. Przekazaliśmy do analizy prawnej zasadność podjęcia decyzji o wydatkach na łączną kwotę ponad stu tysięcy złotych. Po uzyskaniu opinii prawnej podjęte zostaną kroki zmierzające do odzyskania kwot, których wydatkowanie jest co najmniej wątpliwe. Udało się załagodzić kilka sporów, które mogły znaleźć swój finał w sądzie (groźba odszkodowań wypłacanych przez Spółdzielnię). Sytuacja kadrowa została uporządkowana jesteśmy przekonani, że sprostamy Państwa oczekiwaniom.

strzalka

W ciągu mijającego miesiąca przedstawiciele Zarządu i Rady Nadzorczej spotkali się z firmami, które mają w swojej ofercie wykonawstwo i montaż wind. Zebraliśmy propozycje od sześciu oferentów. Oczekujemy na ostatnią z nich i jeszcze w tym roku zamierzamy rozpocząć wymianę pierwszych wind. Jesteśmy po konsultacjach z firmą, która serwisuje obecnie windy i na tej podstawie został określony harmonogram kolejności wymiany. Na pierwszy ogień pójdą te dźwigi, które są najbardziej wyeksploatowane i najczęściej ulegają awariom. Są to windy z Piłsudskiego 7 – klatka 3, Sienkiewicza 101/109 – klatka 2, Piotrkowska 182 – klatka 3 i Piotrkowska 204/210 – klatka 5. Ze względów technologicznych wymianie będą podlegały oba dźwigi w każdej z klatek – oczywiście nie jednocześnie. Przewidujemy rozpoczęcie prac w tym roku. Czas realizacji wymiany obu dźwigów to od 4 do 6miesięcy.

strzalka

Lokalizacja naszych budynków stwarza możliwość podjęcia rozmów z potencjalnymi reklamodawcami – możemy zaoferować powierzchnie pod billboardy, tablice reklamowe oraz, ze względu na dużą ilość mieszkańców, nośniki reklamy na parterach klatek. Wykonana została dokumentacja fotograficzna i opracowana oferta. Wystosowaliśmy ją do kilkunastu firm. Podjęliśmy konkretne rozmowy z kilkoma z nich. Nie zapominając o dbałości o estetykę i wszelkie względy formalne i techniczne powinniśmy w najbliższym czasie podpisać pierwsze umowy, z których dochód zasili kasę Spółdzielni.

strzalka

W trakcie opracowania jest też plan renowacji terenów zielonych. Zmiany klimatyczne powodują, że wysokie temperatury w miesiącach letnich niszczą trawniki, zamieniając je w wypalone słońcem stepy. Wychodząc naprzeciw temu problemowi podjęto plan poszukiwania alternatywnych rozwiązań, dzięki któremu bez podnoszenia kosztów utrzymania tereny zielone będą odporne na wysokie temperatury. Wdrożenie projektu łąk kwietnych zakładamy na wiosnę przyszłego roku. Żeby to było możliwe, prace nad tym rozwiązaniem trzeba było rozpocząć już teraz.

strzalka

Dużym problemem jest stan elewacji większości naszych budynków. Zarząd rozpoczął analizę możliwości pozyskania środków w postaci dotacji na termomodernizację budynków w ramach RPO WŁ na lata 2014-2020. Analizujemy również możliwość otrzymania dotacji z innych źródeł. Podjęliśmy również rozmowy z Fundacją Urban Forms. Fundacja ta swoje działania ogniskuje wokół szeroko pojętej kultury miejskiej, koncentrując się na organizacji, promocji oraz wspieraniu inicjatyw artystycznych, edukacyjnych, społecznych i naukowych. To dzięki nim w Łodzi powstają kolejne murale, których autorzy pochodzą z całego świata. Zaoferowaliśmy Fundacji wybrane szczyty naszych wysokich budynków. Propozycja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Spółdzielnia w tej współpracy nie ponosi żadnych kosztów, zyskiem zaś będzie dzieło sztuki w postaci muralu na jednej z elewacji.

strzalka

Prowadzimy też rozpoznanie możliwości montażu systemów fotowoltaicznych na dachach naszych budynków wraz z dofinansowaniem inwestycji. W najbliższym czasie zaplanowane są pierwsze spotkania z firmami, które specjalizują się w tego typu instalacjach. Dążymy do tego, żeby korzystając z energii odnawialnej zasilić wszelkie powierzchnie wspólne oraz napędy wind.

strzalka

W kwestiach remontowych – oprócz bieżących prac konserwacyjnych – naprawione zostały nawierzchnie asfaltowe przed posesją Piotrkowska 204/210, Piotrkowska 182, Sienkiewicza 101/109, oraz Piotrkowska 103/105 od strony zachodniej. Od przyszłego tygodnia rozpoczną się prace związane z wymianą zaworów w sieci grzewczej na termostatyczne (dotyczy to powierzchni wspólnych). Pozwoli to na wyraźne oszczędności w kosztach ogrzewania. W dalszej kolejności wymienione będą stare grzejniki typu Favier na nowe, oszczędniejsze w eksploatacji. To również w powierzchniach wspólnych. Chcemy zakończyć tę akcję przed sezonem grzewczym.
Negocjujemy także z potencjalnymi wykonawcami jak najszybsze rozpoczęcie prac, które zostały wskazane w planach remontowych. Szczegóły planów – jak już wspomnieliśmy – zostały opublikowane w oddzielnej wiadomości na tej www.

strzalka

Zarząd i Rada Nadzorcza wspólnie osiągnęły porozumienie w trudnych i grożących możliwością wypłat odszkodowań sytuacjach. Pan prezes Wojciech Leszczyński podpisał ostatecznie ugodę ws. odstąpienia od roszczeń odszkodowania za niewłaściwe pod względem prawnym rozwiązanie z nim umowy o pracę. Udało się również zażegnać bliźniaczy problem związany z naruszeniem praw pracowniczych przy wymówieniu umowy o pracę z panią Wiesławą Werner – „kadrową” SM.

strzalka

W dniu 19 lipca br. Przed Sądem Okręgowym w Łodzi odbyło się posiedzenie w sprawie, w której kilkoro członkiń i członków Spółdzielni wnioskowało o uchylenie uchwały Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście” w Łodzi z dnia 21 czerwca 2018 r. w sprawie wyboru członków Rady Nadzorczej. Sąd dopatrzył się nieprawidłowości w składanych przez kandydatów oświadczeniach o nie zaleganiu z opłatami czynszowymi i na tej podstawie orzekł, że wybór członków tejże Rady był niezgodny z obowiązującym nas prawem.

strzalka

Analizie poddano także finanse Spółdzielni. W jej wyniku zaktualizowano stawki opłat czynszowych i za korzystanie z wind. Informacje na ten temat dotrą do Państwa na dniach. Jesteśmy przekonani, że będzie to w większości miła wiadomość dla Państwa. Zadłużenie spółdzielni jest systematycznie spłacane. Obecnie kwota zadłużenia to 5.500.000 zł. Co ważne – wszyscy wierzyciele hipoteczni są już spłaceni a hipoteki wolne od wpisów.


Szanowni Państwo, za nami miesiąc bardzo intensywnej pracy. Mamy nadzieję, że jej efekty już niedługo zostaną przez Państwa dostrzeżone. Zobowiązujemy się na bieżąco informować o działaniach Zarządu i Rady Nadzorczej. Zwracamy się również z prośbą o kontakt w każdej sprawie, która wyda się Państwu ważna. Jeśli macie Państwo jakieś pomysły na polepszenie funkcjonowania Spółdzielni – także prosimy o kontakt. Można to zrobić telefonicznie, pod numerem (42) 201 18 23, mailowo: zarzad@srodmiescie.lodz.pl lub osobiście, w siedzibie Spółdzielni. Godziny pracy Spółdzielni znajdziecie Państwo tu: https://www.srodmiescie.lodz.pl/kontakt/

Z wyrazami szacunku
Zarząd i Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście”